2016.07.25 2497
KATE 학회에서 아래와 같이 IGSE 재학생이 연구 발표를 하였습니다.
학회: The Korea Association of Teachers of English (KATE) 2016 International
Conference
일자: July 7 (Thursday) - July 8 (Friday), 2016
IGSE 발표자: 윤새롬 (13기) & Philip Hiver 교수, 한지원 (13기), 박효진 (13기), 한내리 (14기),
최유진 (13기), 윤새샘 (13기), 이현주 (13기), 최혜선 (13기), 김미정 (13기), 이정화 (13기)
아래는 발표자별 발표 제목입니다.
A cluster analysis study of academic buoyancy in L2 Learning
윤새롬 (13기)
& Philip Hiver
The process of change in EFL students’ motivational factors throughout
English writing
한지원 (13기)
The effects of a project-based learning on middle school students affective
factors: A cluster analysis
박효진 (13기)
Sunday school textbook for young learners
한내리 (14기)
Developing debate materials for intermediate level Korean university
students
최유진 (13기)
Teacher identity construction of a L2 student teacher: An autoethnography
윤새샘 (13기)
Media literacy fundamentals
이현주 (13기)
Using an animation trailer to enhance listening and speaking skills
최혜선 (13기)
Corrective feedback: Teacher’s perspective vs. students’
perspectives
김미정 (13기)
A corpus-based analysis of vocabulary input in children’s storybooks
이정화 (13기)